Vorige week was ik aanwezig bij de presentatie van de vernieuwde Dr. van der Hoog productlijnen op het Westergasterrein in Amsterdam. Het Machinegebouw was voor deze gelegenheid helemaal omgebouwd in New Yorkse-sferen, compleet met een Yellow Cab en een tijdschriftenstand!


 Dit thema was niet geheel zonder reden gekozen, want het sluit perfect aan bij de nieuwe instelling van Dr. van der Hoog, namelijk "natuurlijke schoonheid in de city jungle". Dat betekent dus fijne producten op natuurlijke basis die perfect in te passen zijn in het drukke leven van de moderne vrouw.

Dr. van der Hoog werd ruim 75 jaar geleden opgericht door Pieter Hendricus van der Hoog. Zijn oorspronkelijke doel was om producten te ontwikkelen die geschikt waren voor de overgevoelige huid van zijn vrouw, aangezien zij geen enkel product kon verdragen. Uiteindelijk resulteerde dit in het 4-stappenplan: reinigen, verfrissen, beschermen en herstellen'. Dit systeem wordt tot de dag van vandaag nog steeds gebruikt!

Nu, al die jaren later is Dr. van der Hoog één van de meest bekende huidverzorgingsmerken van Nederland. Aangezien er in de afgelopen 75 jaar veel is veranderd is het tijd voor verandering! Dat betekent dat het gehele assortiment van Dr. van der Hoog op de schop wordt genomen en dat de producten in een modern jasje gestoken zullen worden. Niet alleen de verpakking zal veranderen, maar er zullen ook een aantal producten bijkomen en enkele oude bekenden zullen ietwat veranderen. Dat belooft veel goeds!

Bij deze grootschalige vernieuwing hoort natuurlijk ook een nieuw logo met een bijbehorende vernieuwde slogan:



Ziet er goed uit, nietwaar? Ik kan jullie ook al vertellen dat ik aangenaam verrast ben door de vernieuwde producten en ik weet zeker dat veel dames erg tevreden zullen zijn met de toevoegingen aan het assortiment. Later zal ik alle productlijnen uitgebreid op een rijtje zetten, maar ik kan vast verklappen dat er drie nieuwe kant-en-klare maskers zullen komen en dat het vernieuwde assortiment zelfs enkele handcrèmes zal gaan bevatten (waaronder één met SPF!).
Van het huidige assortiment zullen de meeste producten terugkeren, maar dan in een nieuwe verpakking en een hippere naam. Zo zijn 'Charming Cocolate' en 'Fabulous Fruits' de namen van enkele maskertjes en zal één van de huidverzorgingslijnen de naam 'Fresh Expression' dragen. Bovendien heb ik hier vast een kleine sneak peek voor jullie, afkomstig van de website van Dr. van der Hoog:

De nieuwe producten zullen vanaf eind oktober in de winkels verschijnen en zullen vanaf eind november overal verkrijgbaar moeten zijn. Houd Beautyscene in de gaten voor de laatste nieuwtjes rondom deze vernieuwing!