Blogs & Editorial

Editorial - snoepreisjes?

Als beautyjournalist en -blogger maak je van tijd tot tijd weleens leuke tripjes naar het buitenland. Cosmeticabedrijven introduceren hun nieuwigheden dan bij hun hoofdkantoor (Parijs, Londen, New York) of organiseren een internationaal event om aandacht te vragen voor hun merk. Tijdens zulke reizen kom je op de mooiste plaatsen, slaap je in de meest luxe hotels en ontmoet je veel nieuwe en interessante mensen en ben je direct op de hoogte van het laatste nieuws. Heerlijk toch, een paar dagen verwennerij?

Zeker! Ik laat mij graag even pamperen in de mooie hotelkamer (die je altijd helemaal alleen tot je beschikking hebt, heerlijk rustig), smikkel lekker van de fijne dineetjes en laat mij rijden door taxi's. Maar....toch zijn het niet echt vakantiereisjes, verre van dat en dat merkte ik de afgelopen dagen in Barcelona maar weer eens. Ik ging woensdag al vroeg op pad omdat ik om 8 uur op Schiphol moest zijn, waar ik samen met de PR dame van P&G en een collega journalist naartoe vloog om een 3 daags congres bij te wonen. P&G is het moederbedrijf van merken als Aussie, Max Factor, Olaz, Herbal Essences, Wella, Head & Shoulders en Pantene, zij zijn ook sponsor van de Olympische Winterspelen die binnenkort van start gaan. Tijdens hun Vision House delen ze de nieuwe ontwikkelingen en plannen voor 2014 met een groep journalisten en bloggers van ongeveer 30 verschillende landen, een internationaal gezelschap dus.

Dit keer werd het Vision House georganiseerd in Barcelona, een heerlijke stad om te verblijven en ik keek dan ook al uit naar de "free time" die ik op mijn schema had staan. Dat het een strak schema zou worden was mij al duidelijk, ik kreeg een programma dat van minuut tot minuut vol zat met presentaties, interviews, lunches, diners en shows. Erg interessant en leerzaam, maar ook wel erg druk en weinig tijd om andere dingen te doen, zo heb ik ongeveer een wandeling van een uur kunnen maken rond het hotel bij het strand en lukt het ook nog om in een uur te gaan shoppen (inclusief taxirit) bij Zara.
Maar, aan de andere kant heb ik wel mijn interview gehad met Pat McGrath, model Coco Rocha en hairstylist Duffy, weet ik weer alles over de nieuwe innovaties op het gebied van haar, huid en make-up (in het kort, gezichtsmassage wordt heel belangrijk, koper is slecht voor het haar en een flawless huid is binnenkort binnen handbereik). Je raakt door zo'n event & reis toch altijd wel extra geinspireerd en krijgt ook meer gevoel bij een bepaald merk als je de ambassadeurs hebt ontmoet. Daarnaast is het ook een fijn gevoel dat een bedrijf je waardeert, anders zouden ze je niet uitnodigen natuurlijk, het is dus zeker een voorrecht om erbij te mogen zijn, iets waar ik mij heel goed van bewust ben. En ik heb een geweldige rondleiding gehad in het mooie Casa Batllo dat ontworpen is door Gaudi, dat was toch wel een hoogtepuntje net zoals het verblijf in het fijne Hotel Arts, daar wil ik toch wel graag een keer terug.

"Nadeel" was wel dat ik geen tapas heb gegeten, niet lekker heb geslenterd over La Rambla en de Sagrada Familia niet heb gezien (ja, van een afstandje), maar dat is alleen maar reden temeer om weer eens terug te gaan. De persreisjes zijn zeker fijn, leerzaam en interessant, maar snoepreisjes zijn het zeker niet, het is keihard werken en van 's ochtends 8 uur tot 12 uur 's avonds bezig zijn met werk, tussendoor moet je dan ook nog even tijd vinden om te slapen, douchen, je 3 keer verkleden en het andere werk blijft ook doorgaan (mail, telefoon, blogposts schrijven).
Gelukkig heb ik de komende maand niets op het programma staan en kan ik mij vooral storten op beautybloggen, pas in januari vlieg ik weer weg....richting een heel warme bestemming dit keer, keep you posted! 

Wat is jullie ervaring met tripjes voor jullie werk? Zijn het snoepreisjes of moet je echt werken?

Deel dit artikel
Back to top