Blogs & Editorial

Editorial - waarom ik niet zo vaak budget beauty producten review

Jullie kennen Beautyscene natuurlijk als de beste, tenslotte komen de meeste van jullie heel regelmatig even kijken en lezen. Jullie weten dus ook dat ik vooral veel over mooie en luxe beautymerken schrijf, iets wat ik altijd al gedaan heb sinds de start in 2009. Ik hou ervan, mooie producten in luxe verpakkingen en bijzondere ingrediënten, ik ben er nu gek op en was dat ook in (zeg) 1982. Luxe beauty = Debbie.....en dat is één van de redenen waarom je hier niet zoveel leest over budget beauty producten. Maar er zijn nog een paar redenen....

Ik vind het leuker

We hebben allemaal zo onze voorkeuren en ik hou nu eenmaal van luxe merken zoals Chanel, Dior, Guerlain, La Prairie, MAC en NARS, altijd al! Ik was een jaar of 13/14 toen ik mijn eerste Chanel lipstick kocht van mijn zelf gespaarde geld en ik was op slag verliefd, 30 jaar later is de liefde er nog steeds. En die liefde deel ik al meer dan 5 jaar met de lezers van mijn blog!

Maar dat houdt ook in dat ik minder tijd steek in het reviewen en testen van de zgn. mass market of drogisterij merken, niet omdat dat geen goede of fijne producten zijn, maar simpelweg omdat ik het zelf minder leuk vind om te doen. Ook mijn dag heeft maar 24 uur en er kunnen maar een beperkt aantal artikelen op Beautyscene verschijnen, ik moet dus keuzes maken en die keus valt vaker op luxe producten en merken.

 

Niet altijd interessant

Het is altijd leuk om echt nieuwe producten of trends te ontdekken en die komen nu eenmaal vaker bij luxe merken vandaan dan bij drogisterijmerken. Dat is heel logisch, want de luxe merken zijn ondere andere ook prijziger omdat ze veel geld in onderzoek stoppen. En door dat onderzoek zijn zij vaak de eerste merken met leuke nieuwe trends en zo vallen ze mij dan ook eerder op. Daar schrijf ik dan over en vervolgens vind ik het niet altijd interessant om daar opnieuw over te schrijven als drogisterijmerken met ongeveer hetzelfde product komen, dat is dan vaak weer "oud" nieuws.

Zelf testen is makkelijker

Ok, de twee redenen die ik hiervoor heb genoemd hebben dus puur te maken met mijn persoonlijke voorkeur. Maar er is ook een meer praktische reden, als jij in de winkel een leuke lipstick ziet van (zeg) 3 euro dan ben je sneller geneigd die mee te nemen om zelf te testen. Tenslotte is voor een flink aantal mensen 3 euro niet zo'n heel grote uitgave, daar hoef je toch minder lang bij stil te staan. Bij een lipstick van 33 euro daarentegen....daar denk je over het algemeen toch wat langer over na en misschien ga je ook wel op zoek naar reviews voor zo'n product dan van het goedkopere product? Voor 3 euro neem je zelf nog wel het risico dat de lipstick tegenvalt, bij een duurder product wil je waarschijnlijk meer zekerheid? Daarom steek ik liever tijd in een review van een duurder/luxer product dan in die van een betaalbaar product, juist omdat ik denk dat meer mensen dit waarderen.

 

De doelgroep van Beautyscene

En natuurlijk hou ik ook rekening met de doelgroep van Beautyscene, met jullie dus! Beautyscene (en ik) richten zich op de volwassen vrouw die bovenmatig veel interesse heeft in beauty, bij voorkeur van de luxere merken. De Beautyscene vrouw vindt het niet erg om meer geld uit te geven aan fijne beautyproducten en doet dat ook graag. Natuurlijk koopt ze niet alles, maar kiest ze heel bewust producten uit die bij haar passen. Ze loopt niet achter alle trends en nieuwigheden aan, maar staat er zeker wel voor open en is graag goed op de hoogte! Mijn doelgroep is toch net even wat anders dan die van andere beautyblogs, die zich meer richten op jongere meiden en jong-volwassen vrouwen. Dat is natuurlijk een keuze, maar wel een keuze die bij mij past en het maakt Beautyscene ook anders dan andere beautyblogs.

Natuurlijk weet ik heel goed dat niet iedereen veel geld wil en kan uitgeven aan beautyproducten, maar eerlijk gezegd is dat ook niet mijn doel, je hoeft niet alles te kopen wat je ziet op Beautyscene. Dat weet je natuurlijk zelf ook wel, maar ik krijg weleens het verwijt dat ik alleen maar dure producten laat zien die "normale" mensen niet kunnen betalen.

Ik denk dat het best meevalt (al zijn er uitzonderingen, een serum van 400 euro is gewoon heel erg duur), voor ik beautyblogger was, kocht ik zelf ook graag luxe producten, gewoon van mijn eigen verdiende geld en nee, ik kon zeker niet alles kopen wat ik wilde. Nee, ik moest keuzes maken en dat zonder het lezen van reviews op internet...ik heb heel wat miskopen gehad! Dan hebben jullie het maar makkelijk....*wink*.

 

Ik hoop dat jullie zo iets meer inzicht hebben in mijn beslissling om mij op Beautyscene vooral te richten op luxe beautymerken.  Natuurlijk zorg ik wel dat jullie op de hoogte blijven van wat andere merken doen, die zie je bv bij het Beautynieuws of in mijn photo diaries of in aparte artikelen over fijne budgetaanraders, toevallig komt er binnenkort weer één aan!

 

Fijne week gewenst!

 

XXX

Debbie

Deel dit artikel
Back to top