Blogs & Editorial

Photo diary van 20 oktober 2015 - op naar Vlieland!

Goedemorgen vanuit zonnig Vlieland!!! Gisteren ben ik, samen met Sem, in de auto gestapt richting Harlingen voor een korte, last-minute trip naar Vlieland. Het is natuurlijk herfstvakantie en we hadden best zin in een kort uitstapje. Nu is iedereen in de familie druk en bezig, dus gaan we vandaag vast samen, morgen komt man ook nog. Kijk even mee naar mijn photo diary van 20 oktober 2015: op weg naar Vlieland.

De dag begon vroeg, om half acht stonden er mannen voor de deur die de nieuwe, extra koelkast kwamen brengen. We hebben in de keuken maar een relatief kleine koelast, al de voorraad staat normaal in de dubbele koelkast in de garage. Maar ja na 12 jaar gaf die het op (nog behoorlijk lang vind ik) en dus is het tijd voor een nieuwe!

We gaan natuurlijk naar Badhotel Bruin op Vlieland, daar ben ik al een keer eerder geweest en dat beviel zo goed, ik wil nergens anders meer naartoe!

Om kwart voor 12 reden we weg, we hebben de boot van 14:25 uur dus dat moeten we halen, zelfs met een pitsstop bij KFC!

Onderweg was het weer niet zo geweldig, al leek het steeds beter te worden richting Friesland, hier reden we op de Afsluitdijk, toch altijd een belevenis!

Maar.....we hebben het maar net gered! Onderweg nog wat oponthoud door openstaande bruggen enzo en toen was het letterlijk rennen en racen met de bus vanaf het parkeerterrein! Gelukkig was de deur van het autodek nog open en konden we alsnog naar binnen, 5 minuten voor de boot vertrok stonden we bij de kaartcontrole...spannend!

Gelukkig was er plaats genoeg en zijn we ons snel gaan installeren met onze laptops, we moesten allebei nog even werken. Sem op zijn eigen Minecraft server en ik aan een artikel, gelukkig is er wifi aan boord.

Koffie met een gebakje, maar ik had geen idee wat voor? Ik dacht aan een soort oranjekoekachtige taart, maar het bleek een carrotcake te zijn. Wel heel erg lekker trouwens!

Vlieland is in zicht, na 1,5 uur rustig varen kom je er aan vanuit Harlingen, dat gaat best snel.

En het weer is geweldig! We gaven onze koffer af aan de bagagevervoerder en huurden zelf een fiets, op Vlieland mag je niet met de auto komen en alles is makkelijk per fiets te doen. Maar eerst even relaxen op het terras van Badhotel Bruin!

Even op de foto met Maaike van Furrow, die was ook in het hotel, jammer genoeg ging ze wel weg na een half uurtje. Volgende keer beter!

Koffie met nachos, wat een fijne combinatie....haha!

Nee, Sem wilde niet op de foto, sorry!

Gearriveerd op onze heerlijke kamer, met een zalig bed in een aparte kamer voor mij....

...een grote badkamer met bad en aparte douche....

...en een woonkamer met groot uitklapbed voor Sem! Heerlijk en compleet, maar ook super sfeervol ingericht, er ontbreekt ons aan niets.

Het is alweer vijf uur als we even gaan wandelen op de dijk, het wad is bijna droog maar we hebben onze laarzen niet aan. We genieten dus maar even van de zonsondergang en kijken naar alle vogels die druk bezig zijn.

Even zitten op een bankje en dan merken hoe stil het hier eigenlijk is, toch wel even anders dan in een grote stad

Cranberrries vind je hier ook volop, niet alleen op Terschelling! Dit is een schattig winkeltje vol lekkere dingen in de hoofdstraat.

Ik zou bijna boodschappen willen doen!

Onderweg kwamen we deze schatjes nog tegen, altijd gezellig!

In de Brasserie van het hotel hebben we een lekker visje gegeten, de mijne verpakt in folie met veel groenten en garnaaltjes. Het was niet verkeerd, maar heb weleens lekkerder gegeten, er zat niet zoveel smaak aan. De keuze op het menu is ook wel heel beperkt dit keer, misschien morgen toch ergens anders gaan eten?

Na het eten gaan we nog lekker even in de lobby zitten bij de haard voor een koffie & thee

Sem is aan het skypen met zijn vrienden en ik lees een boek, relaxed dus

In het hotel vind je over gezellige hoekjes, het is dan ook verdeeld over verschillende, aan elkaar geschakelde gebouwen en dat zorgt voor heel veel sfeer binnen.

Ja, licht pakken, dat doe ik nooit, ook niet als we 2 nachtjes weggaan. Ik besloot toch maar de grote koffer mee te nemen, al die laarzen en jassen nemen veel te veel plaats in beslag!

Samen met Sem keek ik een aflevering van Dr. Who en deed ik tegelijkertijd een voetenmasker van STARSKIN. Na 20 minuten had ik zeker superzachte voeten en in gebruik is het heel handig, je kunt er nl. gewoon mee lopen als het moet!

Vandaag zijn we de hele dag in Vlieland, het is inmiddels bijna half negen en Sem ligt nog te slapen. Ik ga hem maar wakker maken om te gaan ontbijten, daarna gaan we lekker even naar het strand! Vanmiddag halen we Marco op van de boot, gezellig! Tot morgen :-)