Blogs & Editorial

Photo diary van 6 april 2016 - naar het lab & de fabriek van Lancaster

Morning! Inmiddels ben ik weer fijn thuis bij mijn gezin, maar ik ben de afgelopen dagen op reis geweest voor mijn werk. Lancaster nam mij mee naar hun hometown Monaco, de locatie waar zij in 1946 zijn gestart met dit merk. Inmiddels kennen we het merk uiteraard van hun geweldige zonbescherming, ik ben al sinds mijn jeugd fan, mede omdat mijn moeder vroeger zweerde bij hun producten. Leuk om met ze mee te gaan en meer te weten te komen over dit merk. Kijk je even mee naar mijn photo diary van 6 april 2016?

Goedemorgen! Wakker worden met het zonnetje is heerlijk! Ik heb heel goed geslapen, zo'n hotelkamer direct aan de zee is behoorlijk rustgevend. Ik ben klaar voor het ontbijt rond half negen, maar neem mijn nieuwe Ray-ban Clubround zonnebril wel mee, de zon schijnt al behoorlijk.

Het Monte-Carlo Beach hotel stamt uit de jaren 30 van de vorige eeuw en is onlangs gerenoveerd, ik vind het interieur zo mooi! Ik hou niet zo van over the top interieurs en hou van de eenvoud van deze kamers en deze gang richting restaurant.

Dit bedoel ik dus, behoorlijk sfeervol! En ik moet je eerlijk zeggen dat het hotel een stuk betaalbaarder is dan ik dacht, ik heb even op Booking.com gekeken en begin mei 2016 betaal je voor 2 nachtjes in zo'n mooie kamer ongeveer 450 euro. Niet goedkoop natuurlijk, maar voor Monaco is dat heus een goede prijs.

Het ontbijt is heerlijk, veel fruit en groentes, waaronder de meest heerlijke frambozen....zo kan ik iedere dag wel ontbijten.

Yes, gepocheerde eitjes!

Goed begin van de dag!

Na het ontbijt hebben we even tijd voor onszelf, het is te kort om op pad te gaan, dus geniet ik even van mijn balkon met dit uitzicht, geen straf zoals je ziet.

Precies dit, een heerlijke kamer!

Rond half 12 gaan we op pad, alweer naar de lunch locatie die ligt aan een van de havens van Monaco met een waanzinnig terras. Het restaurant heet A'trego en is wel heel erg fijn, zowel de locatie, de sfeer als het eten.

Mascha in haar natuurlijke habitat, ze is uiteraard aan het vloggen. Over een paar dagen kom je dit leuke restaurant dan ook tegen in haar vlog op haar kanaal Vloggloss.

Mijn hemel...deze burrata was te gek, zelfs de Italiaanse collega's waren onder de indruk en dat zegt natuurlijk wel iets.

Tussen de gangen door even rommelen met snapchat, ik werd omgetoverd in Conchita Wurst, kennen we die nog?

Man man man....na een heerlijk ontbijt is een 3 gangen lunch best een beetje veel, maar als je dan zo'n dessert voor je ziet staan, dan moet je daar echt wel een hap van nemen.

Na de lunch stappen we rond half 2 het R & D lab van Lancaster binnen, dat midden in Monaco te vinden is. R & D staat voor research & development, in dit lab wordt onder leiding van Oliver Doucet gewerkt aan de nieuwste producten op het gebied van zonbescherming. De grootste innovatie van dit moment is de full light technologie, in de nieuwste producten van Lancaster zitten nu beschermende factoren die je tegen alle vormen van licht beschermen. Zelfs tegen het zichtbare licht van de zon en zelfs van lampen in huis.

We kregen een rondleiding, o.a. in deze ruimte waar de producten worden getest op testpersonen, o.a. of een product voldoende beschermt maar ook of het de huid goed hydrateert en fris (of juist warm) aanvoelt.

Grappig, deze camera laat zien hoe de temperatuur van de huid is (bijvoorbeeld na applicatie van een product). Serena staat in het midden en had duidelijk koude wangen in vergelijking tot Mascha en ik....en het was ook echt zo!

In dit deel van het lab worden de nieuwste ingrediënten getest, op kunstmatig gemaakte menselijke huidcellen. Er wordt bij de ontwikkeling dus niet getest op dieren, iets wat natuurlijk al heel lang verboden is in de Europese Unie.

Grappig, opeens lag daar een dame in bikini in de kamer naast ons, in dit deel van het laboratorium wordt getest welke zonnefilters het meest geschikt zijn om de verschillende soorten straling (UV, Infrarood & zichtbaar licht) tegen te houden.

In de producten van Lancaster worden verschillende filters/ingrediënten gecombineerd om zo de beste bescherming tegen de zon te krijgen. Stap 1 is de reflectie van het licht, stap 2 zijn de filters die de schadelijke straling absorberen en stap 3 is het toevoegen van anti-oxidanten om de huid te versterken & extra te beschermen. Niet voor niets is Lancaster al 70 jaar lang het meest innoverende merk op het gebied van zonbescherming.

Dit zijn dus o.a. de ingrediënten die er in de producten gebruikt worden.

We deden onze labcoats weer uit, het uitzicht vanuit het lab is niet verkeerd, op de rots boven ligt o.a. het paleis van de prins.

Daarna gingen we op bezoek bij de fabriek van Lancaster, die verrassend genoeg ook midden in de stad ligt. Die had ik even niet zien aankomen! Op het eerste oog is het "gewoon" een appartementen/kantoorcomplex, maar het is dus een fabriek van 2 verdiepingen waar 24 uur per dag producten geproduceerd worden. 55 miljoen producten per jaar....amazing! Leuk om te horen altijd.

Ik ben weleens eerder in een cosmetica fabriek geweest en wist dus al dat alle cremes etc worden gemaakt in grote vaten, een soort mixers die ook kunnen verwarmen en koelen.

Maar eerst moeten de ingrediënten worden afgewogen, iets dat gebeurt in afgesloten boxen. Dat gaat handmatig, maar alles wordt wel gecontroleerd door computers. Toch lijkt het best een beetje op koken en dat werd ook beaamd door degene die de rondleiding gaf, het is eigenlijk gewoon een recept volgen.

Dit is allemaal al afgewogen en de ingrediënten staan klaar om gebruikt te worden voor een batch producten.

Na het maken van het product, wordt het door buizen vervoerd naar de verdieping eronder waar de verpakkingsafdeling is . Hier zie je dat de flesjes olie worden gevuld.

Zo ziet een lege Lancaster tube eruit, de Velvet touch cream SPF 30 (?) wordt erin gespoten door de machine en vervolgens wordt de tube dichtgedrukt.

Heel veel tubes!

En natuurlijk moeten er doosjes worden gevuld, ook dat gaat automatisch, maar toch zijn er nog heel veel mensen bij betrokken, deze platte doosjes moeten natuurlijk wel in de machine gelegd worden.

Jullie snappen dat Serena en ik gek waren van deze fancy schoenen <3

Ok....van de fabriek gingen we rechtstreeks naar het hotel, we hadden een klein uurtje om ons te verkleden voor het fancy dinner! Ik ben er klaar voor...foto's zie je in het volgende photo diary. Ik heb een jurkje van Vanilla aan, schoenen van Casadei en een jasje van een onbekend merk. Tas is van Lanvin!

Vanmiddag komt de laatste photo diary van Monaco online, ik ben inmiddels alweer lekker thuis en dat is natuurlijk ook heel erg fijn. Fijne dag allemaal!