Nieuws

MAC aan het werk tijdens Paris Fashion Week

Tijdens Paris Fashion Week, die nog steeds bezig is trouwens, hebben de make-up artiesten van MAC ook aan verschillende shows meegewerkt. Dat heeft een aantal bijzonder looks opgeleverd, vooral die van de show van Vivienne Westwood waren behoorlijk....opvallend. Prachtige modellen omgetoverd in piraten? Of extreem donkere ogen met knalrode, vergrote lippen....je moet maar durven als make-up artiest! Maar aan lef ontbreekt het MAC natuurlijk niet. Kijk snel even mee naar een aantal van de face charts....Face charts zijn in feite de ontwerpen van de make-up voor de shows, de chef de cabine bepaalt samen met de ontwerpen de look voor tijdens de shows. Die wordt dan uitgewerkt op een face-chart die weer een hou vast zijn voor het team van visagisten voor de show, de kleuren en producten worden per model weleens aangepast. Zo krijgen donkere modellen soms iets andere kleuren oogschaduw of lipstick op, om het effect beter/mooier te laten uitkomen. Maar soms past men de make-up ook aan de outfit aan, het is maar net was het mooiste is, soms wordt iets ook last minute nog veranderd. Dit hoort er natuurlijk helemaal bij tijdens zo''n hectische show... Kijken jullie even mee? KARL LAGERFELD DOOR EMMANUEL SAMMARTINO

“The inspiration was the texture of the latex and the violet red in the collection to create a girl who’s strong , powerful and luxurious .”

Eyes:

Eye Shadow in Handwritten – blended up from the lash line to wash over the lids, top and bottom Eye Shadow in Notoriety – from the lid to crease of the eye to form a halo of coloUr that also works subtly into the lower lashes Brow Set in Clear – brushed through the brows Face : Face and Body Foundat ion – for a sheer base Studio Sculpt Concealer – applied where needed Cream Colour Base in Vintage Rose – applied with the fingers to flush the cheeks Invisible Set Powder – to mattify the t-zone Lip: Lipstick in Lady Danger – brushed onto the lips Lipglas in Clear – “on top – a lot lot lot of gloss – very strong shiny lips” SONIA RYKIEL DOOR CHARLOTTE TILBURRY

“Sensual, chic, dramatic, mysterious . It’s based on a bit of a shadowed 1920s photograph, a sensual yet soft makeup.”

Eyes:

Sculpting Powders in Sculpt, Shadowy and Taupe Powder Blush – applied with a 224 brush “to give the eye a blown out square /oval twenties shape” Zoomlash in Lofty Brown – applied to the lashes Face: Moisturelush Cream and Careblends Essential Oils – masaged into skin Studio Sculpt Foundation – applied as a base Powderblush in Taupe – to contour the cheek Lip: Pro Long wear Lipcolour in Made to Last – focused on the centre of the lip, sheered out with a finger towards the edges MAISON MARTIN MARGIELA DOOR HANNAH MURRAY

“I liked the idea of classic perfection given an unusual twist: it ’s a flawless red lip given a conceptual ‘smudge’ at one side .”

Eyes:

Clear Brow Set – to groom the brow Face: Face and Body Foundation – as a base Select MoistureCover Concealer – where needed Prep Prime Transparent Finishing Powder – around the nose and chin but left dewy elsewhere Lip: Lip Pencil in Chery – to line the lips Lipstick in Ruby Woo – painted on with a 316 brush in an opaque layer , then smudged slightly below the lower lip on one side as if the girls had pulled it themselves with a finger (a touch of lipstick was then added to each girls finger/hand). VIVIENNE WESTWOOD GOLD LABEL DOOR VAL GARLAND The Damsel look

“Hans Christian Andersen dark fairy tales, all about mass sexualization – is it a boy , is it a girl , is it a boy being a girl or a girl being a boy ? We have two characters – a Prince Charming with furry tortured brows and moustaches and a heroine Damsel in Distress with a Klimt-y eye and a cartoon line drawing of a mouth .”

Eyes:

Eye Kohl in Smolder – washed all over the upper and lower lids using a 224 brush,also involving the brows. Then drawn into the socket line from high on inner corner sloping downwards to create a ‘sad’ eye No mascara Face: Studio Sculpt Foundation – as a base Prep Prime Transparent Finishing Powder – to set the foundation No cheek Lip: Liquid Liner in Boot Black – to draw on a cartoon bubble lip outline Lipmix in Fuchsia – painted in with a 194 brush Pro Neon Pigment in Magenta Madness – pressed on top The Prince Charming look Eyes: Cream Colour Base in Dark Brown – on the inner brow bone , blended down the side of the nose and across the socket line Eye Kohl in Smolder – smudged into the brow for depth , also taken down the side of the nose to give a masculine edge. Also lightly rubbed into the lash line Liquid liner in Boot Black – to draw on a bushy deranged brow Face: Studio sculpt foundation – as a base Invisible Set Powder – to set for a matte skin Cream Colour Base in Root – to contour the cheeks Pro Neon Pigment in Rock-it Yellow – on the cheek Lip: Liquid liner in boot blac k – to draw on a mou stache

Tja, die looks zijn toch wel heel apart! Hier nog twee foto''s van wat close-ups, let ook op de hele bijzondere manicure!!

Natuurlijk zijn geen van deze looks bedoeld om  zomaar even op straat te dragen, maar toch zijn dit soort looks interessant om te zien.Vooral omdat er vaak nieuwe producten worden gebruikt, echte producten die wij later dit jaar dan toch weer zullen terugzien in de MAC collectie''s. En dat maakt zelf de meest bizarre looks ook interessant voor ons eenvoudige make-up lovers! Laten jullie je ook weleens inspireren door catwalk looks? Of laten jullie die echt aan jullie voorbij gaan? Misschien dat iemand zich laat inspireren door de manicure bij Vivienne Westwood? Bijdrage van Lushious Babe

Deel dit artikel
Back to top