Nieuws

Les Scintillances de Chanel - kerstcollectie 2011

De feestdagen make-up collectie van Chanel is er één waar altijd bijzonder naar wordt uitgekeken door de echte Chanel fans. Toch moet ik eerlijk zeggen dat ik meestal niet zo onder de indruk ben, natuurlijk de producten zijn altijd prachtig maar toch niet zo vernieuwend. Ook Chanel grijpt voor Les Scintillances de Chanel terug op de klassieke kleuren voor de feestdagen : rood, goud en zwart. Kijken jullie even mee?



Peter Philips, creative director van Chanel Maquillage, liet zich wederom door items uit de Chanel archieven inspireren. Zo kreeg de creation exclusive, de Lumière sculptée de Chanel, een dessin mee dat lijkt op die van een riem die Coco Chanel droeg in de jaren 30.

Lumière sculptée de Chanel EUR 55,00


Poudre Universelle Libre Féerie EUR 41,50

Lèvres Scintillantes Sparkle d''or en Sweet Beige EUR 25,00


Le Vernis Rouge Carat EUR 22,00


Rouge Allure Enivrée en Famous EUR 30,00


Rouge Allure Extrait de Gloss Triomphal EUR 30,00


Rouge Allure Laque Empire EUR 32,00


Ombre Essentielle Blazing Gold en Beige Lamé EUR 26,00


Ombre Contraste Duo Noir-Ivoire 36,50


Ligne Extrême Or EUR 27,50


De Lumière sculptée is een gezichtspoeder dat zorgt voor een mooie glans op bijvoorbeeld jukbeenderen, voorhoofd en kin. Met de Poudre Universelle krijgt de huid een zachte, lichtroze, natuurlijke glans. De ogen krijgen een subtiele kleur en glans, zonder teveel op te vallen, het blijft naast feestlijk vooral natuurlijk met een extra glanzende finishing touch in de vorm van de Ligne extreme or.

De lippen kunnen, naar wens, voorzien worden van klassiek rood met extreme glans (Triomphal) of van roze met gouden spikkeltjes (Empire). Natuurlijk ontbreken glanzende lipglosses ook niet. De nagels worden voorzien van een combinatie van rood en parelmoer met Le Vernis Rouge carat.

Heel vernieuwend is het misschien zo op het eerste oog niet, maar als je kritisch kijkt naar de feestdagen make-up collecties van andere, luxe merken, dan is dat bij hen toch meestal ook niet het geval. Voor de feestdagen grijpen de merken toch altijd terug naar de klassiekers, blijkbaar is dat toch wat vrouwen willen.


Les Scintillances de Chanel collectie zal vanaf 1 november 2011 te vinden zijn bij de Chanel verkoopppunten en alle producten zijn limited editions waarvoor geldt op = op

Gaan jullie voor de feestdagen ook voor een klassieke look of experimenteer je toch nog graag met iets opvallenders? Moeten merken dat ook doen volgens jou? We zijn benieuwd naar jullie reactie!

Deel dit artikel
Back to top