Op 8 juni 2009 vierde La Mer samen met Oceana (de grootste internationale organisatie die zich inzet voor het behoud van de oceanen) in Los Angeles World Ocean Day. La Mer werkt al sinds 2005 samen met Oceana, maar pas sinds vorig jaar uit deze samenwerking zich ook in het openbaar. La Mer heeft voor deze samenwerking een gelimiteerde editie van hun beroemde Creme de La Mer uitgebracht die gedurende de maanden mei en juni te koop zijn bij hun exclusieve verkooppunten.
Lees verder over deze bijzondere samenwerking...
Omdat de key-ingrediënten voor de producten van La Mer afkomstig zijn uit de oceanen, heeft het bedrijf vanzelfsprekend een belangrijke band met de oceanen van deze wereld. Ook tijdens het oogsten van zeekelp, een van La Mer''s ingrediënten, zorgt La Mer ervoor dat zij geen schade toebrengt aan het kwetsbare ecosysteem door uitsluitend de toplaag te oogsten.
World Ocean Day is in 1992 in het leven geroepen om de mensen te laten stilstaan bij het belang van de zeeën en oceanen als vitaal ecosysteem voor iedereen. Vanaf dit jaar wordt deze dag ook officieel erkend door de Verenigde Naties, wat wel aangeeft hoe belangrijk deze dag is. Oceana is een stichting die de problemen in de oceanen bestudeert, waarna het met de wetenschappelijke rapporten gerichte adviezen kan geven aan overheden en/of bedrijven. Je kunt daarbij denken aan het probleem van overbevissing, het vissen met zeer schadelijke netten en de vervuiling van de oceanen met kwik, Oceana heeft deze problemen in kaart gebracht en door een flink "gevecht" met de overheden en bedrijven ervoor gezorgd dat deze problemen daadwerkelijk zijn aangepakt.
Kortom, dit is een samenwerking die gunstig is voor iedereen in de hele wereld! Natuurlijk is het daarom ook prettig dat een bedrijf zoals La Mer een speciaal product op de markt heeft gebracht waarvan 100 % van de netto-opbrengst ten goede komt aan de Oceana Ranger expedities. Dit product is een mega-pot van hun beroemde Creme de La mer, de pot bevat 250 ml en kost EUR 746,00.