Blogs & Editorial

Behind the beautyscenes - week 37 2014

Iedere zaterdag geef ik jullie een kijkje achter de schermen van Beautyscene. Je ziet er welke nieuwe producten bij mij zijn binnen gekomen, er komen persoonlijke foto's en filmpjes voorbij maar ik laat je ook zien wat ik die week gedaan heb voor Beautyscene. Als je mij op Twitter en/of Instagram volgt, dan heb je een aantal foto's misschien al gezien maar in dit artikel zie je toch net iets meer. Kijk je mee naar de foto's van de afgelopen week, met een combinatie van foto's van thuis en onderweg!

Vorige week was ik natuurlijk in Parijs, dit fotootje hebben jullie nog tegoed, het metrostation Franklin D. Roosevelt was helemaal omgetoverd in de stijl van Black Opium, de nieuwe geur van Yves Saint Laurent.

Wat een toeval, vorige week gespot in Parijs en deze week kwam Girl van Pharrell Williams voor Comme des Garcons binnen. Het is echt een lekkere geur, geschikt voor mannen en vrouwen, die o.a. neroli, lavendel, iris, viooltjes en behoorlijk wat vetiver en patchouli bevat. Inmiddels heeft zoon Sem deze geur tot zijn favoriet gekozen, die ruikt iedere dag naar Girl nu!

Groene smoothies zijn onmisbaar, ik begin er iedere dag mee en dat bevalt goed, deze combinatie was met spinazie, kiwi, ananas, mango en kokoswater.

Uit de Beautyscene archieven het prachtige Chanel Ombres Matelassées Charming palette van vorig jaar, hier vind je de review nog eens terug. Heb jij deze misschien ook wel? Pak hem er weer eens bij, perfecte palette voor herfst!

Toevallig liep ik deze week langs Zara, ik moest even iets terugbrengen en jawel hoor, de mooie camel mantel hing in de winkel, eigenlijk moest ik die wel hebben.....laat de herfst nu maar komen, ik ben een beetje klaar met de warme temperaturen...sorry!

Het dilemma tijdens reizen met het vliegtuig : het is altijd bloedheet op vliegvelden, zeker als je kilometers moet lopen (en dat moest ik op Schiphol & Frankfurt). Maar in het vliegtuig kan het best wel koud zijn, deze zwarte shawl van Repeat gaat eigenlijk altijd mee, hij is heel dun en oprolbaar tot een klein pakketje, maar het formaat is groot genoeg om helemaal om mij heen te slaan als ik het koud krijg. Zo kun je prima een t-shirt of dun blousje dragen op reis :-)

Op reis dus, ik ging voor 2 dagen op pad naar Oostenrijk, Linz om precies te zijn, een behoorlijke wereldreis omdat er geen rechtstreekse vlucht naartoe gaat vanuit Nederland.

En dus vloog ik eerst naar Frankfurt, een vreselijk grote luchthaven waar je behoorlijk veel tijd kwijt bent door het wandelen van de ene pier naar de andere. Niet alleen ligt alles ver van elkaar, je moet ook altijd met een bus naar het vliegtuig, dan is Schiphol toch wel erg prettig, daar hoeft dat nooit. Tijdens het wachten at ik mijn bulgur salade van Starbucks op, een les die ik ook heb geleerd tijdens de vele tripjes, neem altijd iets te eten mee als je tijd hebt en een flesje water, je weet nooit wanneer je de volgende maaltijd hebt!

Aangekomen in Hotel Park Inn in Linz, ik heb echt helemaal niets van de stad gezien, ik kwam pas laat aan en ging direct door voor een diner, daarna lekker slapen want de volgende dag moesten we vroeg beginnen. Dit was mijn reisoutfit, zwarte Citizins of Humanity broek, zwarte top van Zara en mijn By Malene Birger vest samen met mijn zwarte Isabel Marant Bekkett sneakers (die ik weer eens uit de kast heb gehaald).

Vroeg dat de volgende dag, blijkbaar beginnen de mensen in Oostenrijk altijd vroeg met werken, half zeven is geen uitzondering. Dan hadden wij nog geluk, we hoefden pas om 8 uur aanwezig te zijn. Maar ja, dat was toch wel om half zeven opstaan om nog even in te pakken, aan te kleden, make-uppen en te ontbijten....

Ik was door Silhouette uitgenodigd om mijn eigen Silhouette bril te laten maken, kennen jullie hun topmodellen eigenlijk al? Hun meestverkochte modellen hebben allemaal geen montuur met randen, maar zijn dus vrijwel helemaal transparant. Ik ga je er meer over vertellen binnenkort, het is namelijk ook een interessante bril voor echte make-up liefhebbers!

Dat kunnen ze in Oostenrijk erg goed, lekkere koekjes, snoepjes en taartjes maken. Maar we hebben ook heerlijk gedineerd, de Oostenrijkse keuken is zeker prima!

Na een hele dag brillen ontwerpen, passen, meten en een rondleiding door de fabriek, hadden we nog wat tijd om te doden voordat we weer naar het vliegveld zouden gaan. Op naar Plus City, het grootste winkelcentrum van Linz waar ik deze Essence Oktoberfest collectie tegenkwam, een collectie die wij in Nederland niet zullen krijgen.

Plus City is een project van een behoorlijk rijke man, maar ik moet je eerlijk zeggen dat zijn smaak wel erg over the top is (naar mijn smaak dan). Het winkelcentrum is een rare versie van Disneyland met engeltjes aan het plafond, nep palmbomen en zilveren eenhoorns tussen de winkels door.....Anyway, je kunt er prima winkelen en je hebt er veel eettentjes, prima om een paar uurtjes door te brengen.

Dit keer vloog ik eerst naar Wenen om daar over te stappen naar Amsterdam, het vliegtuigje was echt piepklein, ik denk dat er in totaal 15 passagiers in zaten. Superleuk om een keer een "private jet" ervaring te hebben, de vlucht was meer dan goed!

Op Wenen airport had ik geen tijd om rond te kijken (ik moest in 20 minuten overstappen), jammer want het is een mooie luchthaven, waar je zelfs de befaamde Sachertorte kunt kopen voor je wegvliegt. Maar ja, ik kwam wel een Longchamp winkel tegen en daar zag ik deze te schattige Pliage, een speciale Paris 2014 editie met aan deze kant "rive droite" en aan de andere kant uiteraard "rive gauche". Helemaal blij mee! En toen moest ik rennen om de bus naar het vliegveld te halen, gelukkig was ik niet de laatste.
Wil je altijd op de hoogte zijn van het laatste nieuws, volg mij dan op Twitter (@mrsbeautyscene) of Instagram (@mrsbeautyscene)! Deze week blijf ik lekker in Nederland, iets wat ook echt nodig is omdat ik veel werk heb liggen. Natuurlijk zijn er wel wat afspraken, maar daar hoef ik niet voor naar het buitenland, ook wel erg fijn!