Nieuws

Dove Men+Care - Wendy interviewt Dennis van der Geest

Afgelopen zondag lanceerde Dove een nieuwe campagne waarin Dove Men+Care een samenwerking met is aangegaan met niemand minder dan oud-Olympiërs Dennis van der Geest en Arnold Vanderlyde. Deze sportieve combinatie gaat er samen voor zorgen dat de Nederlandse man de producten van Dove Men+Care voor eens en voor altijd in hun brede armen zullen gaan sluiten.

Lichtgewicht Wendy vroeg wereldkampioen, zwarte band Dennis van der Geest zijn judopak van het lijf.  Ligt de Nederlandse man beauty technisch gezien met zijn rug op de mat of is er nog hoop? Jullie lezen het hieronder!

De nieuwe campagne genaamd ‘The Journey to Care‘ staat voor de weg die mannen gedurende hun leven afleggen, waarbij gaandeweg prioriteiten verschuiven. Wanneer je kijkt naar het leven van een topsporter gaat het vaak om jarenlang keihard werken om uiteindelijk te pieken wanneer dat nodig is. Veelal pieken sporters op jonge leeftijd waardoor ze relatief vroeg in hun leven al reflectiemomenten tegenkomen die andere mannen pas later ervaren.

Dennis met één van zijn twee zoontjes

Dat vroege pieken klinkt alsof hij het beste al achter de rug heeft, maar Van der Geest verzekerde mij nog steeds alles uit zijn leven te halen in de vorm van muziek, presentatie en zijn familie. Ook houdt hij zich nog steeds bezig met zijn geliefde judo. Zo gaat hij de komende weken drie weken lang naar Londen om daar verslag te doen van de Olympische spelen en speelt hij graag een adviserende rol in het leven van (aanstormende) Judo-talenten.

Terug naar Dove Men+Care : toen ik Dennis vroeg of topsporters vroeger ook al zoveel met hun uiterlijk bezig waren - refererend naar de voetbalwedstrijd van Nederland tegen Portugal waarbij de Nederlandse dames (en heren!) behoorlijk nieuwsgierig waren hoe het haar van Ronaldo na de rust zou zitten - gaf Dennis aan dat dit waarschijnlijk toch een stukje aandacht is van deze tijd. Sporters zijn heel lijfelijk ‘bezig’ en gaan met hun lichaam letterlijk tot het gaatje. Zorgen voor het uiterlijk is niet nieuw.

Wanneer je het over de Dove Men+Care lijn hebt dan heb je het over eenvoudige, effectieve producten die langdurig werken en de huid goed verzorgen. Zou dat dan betekenen dat de gemiddelde man ’s morgens opstaat, een minuut onder de douche springt, een borstel door zijn haren haalt en de deur binnen drie minuten uit rent? Gelukkig kan Van der Geest ons daarop een simpel antwoord geven: Ook mannen gebruiken tegenwoordig een showergel en shampoo. Maar… de producten moet wel multifunctioneel zijn.

 

Ook Wereldkampioenen willen beauty-technisch gezien een beetje bij blijven! #dennisleestbeautyscene!

Ik was stiekem wel benieuwd hoe die drie minuten van Dennis er ’s morgens uitzien. Geloof mij.. die drie minuten daar kun je rustig een kwartier, misschien wel een half uur van maken. Douchen (de Dove showergels ruiken heerlijk!), deodorant, reinigen van het gezicht, een moisturiser, tanden poetsen, een parfum selecteren en het stylen van het haar, daar heeft een man tegenwoordig zeker vijftien minuten voor nodig en dat vinden wij vrouwen alleen maar interessant!  

Toen ik Dennis vroeg waarom jij morgen naar de winkel zou moeten rennen om voor jouw wederhelft een vrachtwagen Dove Men+Care producten te bestellen, begon hij vrijwel direct over de fijne geuren, het gebruiksgemak, de uitstraling en werking van de producten. “Als je wil dat ‘hij’ net zo stoer en sterk wordt als ik dan…” <- Ik citeer alleen maar!

Mijn mening? Ik vind Dennis van der Geest de ideale man voor deze Dove campagne. Dat zeg ik niet omdat hij wereldkampioen Judo is. Ook niet omdat hij drie keer zo groot is in vergelijking tot mijn lengte of omdat ‘zijn’ Judo-sportschool zich bevindt op twee minuten loopafstand van mijn huis. Ik denk dat mannen zich goed met Dennis kunnen identificeren, hij is benaderbaar en bovenal een sporticoon. Dat Dennis voordat hij uitgenodigd werd de hoofdrol in deze campagne te spelen ook al producten van Dove in de badkamer had staan, versterkt het gevoel de geknipte man te zijn voor deze campagne.

De commercial is trouwens ontroerend mooi, zeer persoonlijk en absoluut de moeite waard om even te bekijken.


Goed nieuws trouwens, want bij aankoop van de Dove Men+Care deodorants en showergels maak je namelijk kans op een reis naar Londen. Achterop de verpakking van de showergel en onderop de deodorant zit namelijk een code die je kunt invoeren op de website: www.dovemencare.nl.

Wanneer jouw code door het systeem als winnaar wordt gekozen, ben jij misschien wel de gelukkige winnaar van een reis voor 2 personen naar Londen om de judofinale op 3 augustus live mee te maken, samen met en Dennis van der Geest en Arnold Vanderlyde. Dennis is kind aan huis in Londen en ik kan jullie verklappen: mocht je deze geweldige prijs winnen dan beleef je vast de reis van je leven, met als trefwoorden: Olympische Judofinale, Ministry, Partyscene. Kortom: the good life!

Meer informatie over deze bijzondere campagne vind je op: www.dovemencare.nl

Deel dit artikel
Back to top