Blogs & Editorial

Fotoblog deel 1 - op weg naar Italië

Als je mij volgt op social media, dan heb je het misschien al gezien, ik ben met de hele familie op vakantie! We maken een kleine roadtrip door Duitsland, Oostenrijk, Italië en Zwitserland en ik neem jullie gewoon even mee, vinden jullie dat een leuk idee? Ik post een aantal artikelen waarin ik een fotoverslagje heb gemaakt van onze reis, misschien brengt het jullie nog op leuke ideetjes voor de vakantie?

Inpakken is altijd een uitdaging, gelukkig hoefde ik dit jaar niet zo heel moeilijk te doen, een extra tas vol zonnebrand past namelijk makkelijk in de auto! We zullen in elk geval goed beschermd zijn!

Kleding uitzoeken en inpakken, dat laatste lukt prima in mijn Samsonite koffer maar leuke setjes uitzoeken is altijd lastig. Ik draag bijna altijd jurkjes op vakantie, vooral de Anna dress van LaDress is favoriet bij mij. De stof is lekker luchtig, kreukt niet in de koffer en is makkelijk te wassen. Het model is mouwloos, licht getailleerd, knielang en niet te strak, ideaal om te combineren voor zowel overdag als 's avonds.

Snel nog even mijn MAC kwasten wassen, deze gaan mee in de toilettas. In de zon van de afgelopen dagen drogen ze in elk geval zo!

Onderweg in Duitsland kwam ik deze Milka en Ritter Sport muffins tegen, ik heb ze niet geproefd maar ze zien er wel heerlijk uit

We hebben een behoorlijk drukke reis gehad, over 1.050 kilometer hebben we 12 uur en 3 kwartier gedaan, vooral omdat er overal aan de weg werd gewerkt....hoe lastig en irritant is dat? Ik snap dat het moet gebeuren, maar echt om de 20 kilometer op dezelfde weg? Ach...het zal wel zo horen!

Ja, de bestemming komt alweer dichterbij, door de Brennerpas gaan we richting Zuid-Tirol, naar Val Gardena in de Italiaanse Dolomieten!

We waren behoorlijk moe van de lange reis, maar de frisse berglucht en de mooie zon deed ons direct goed. We verbleven een nachtje in Hotel Angelo Engel in het plaatsje Ortisei in het ski-gebied Val Gardena. En we zijn allemaal een beetje verliefd geworden op het hotel en de omgeving, wat heerlijk om daar te zijn.

Na een lange reis is het heerlijk eten en slapen, in het kleine hotel met 38 kamers heb je altijd een eigen tafel in het restaurant en dat is erg handig. In het hotel eet je typische Alpen-gerechten zoals Wiener Schnitzel. Maar omdat Ortisei nu ook in Italië ligt proefden we toch ook wel wat Italiaanse invloeden zoals de lekkere lasagne.

We sliepen die nacht heel goed, volgens Michele Demetz (eigenaresse van het hotel) komt dat echt door de frisse berglucht, de temperatuur was ook een stuk lager dan in Nederland, maar de zon scheen volop toen wij er waren. In de ochtend hebben we uitgebreid ontbeten, natuurlijk met de zelfgemaakte aardbeienjam van het hotel.

In de zomer zit het hotel helemaal vol, maar in de winter is het een typische wintersporthotel, inclusief houten interieur, het geeft alles zo'n warme en gemoedelijke sfeer. Toch is het hotel van alle gemakken voorzien, inclusief een groot wellness/beauty centrum.

En er is ook een geweldig fijn en warm zwembad, niet zo heel groot maar wel heel stijlvol, schoon en je kunt ook buiten zwemmen, ook als er sneeuw ligt en het behoorlijk koud is. Dat moet echt heel leuk zijn!

Soms kom je weleens in een hotel dat er toch net iets anders uitziet dan op de plaatjes, maar in Hotel Angelo Engel is dat echt niet het geval. Het hotel is een plaatje, zeer goed onderhouden en de gastheer en gastvrouw Oswald en Michelle zorgen ervoor dat je je direct helemaal thuis voelt. Michelle is van Nederlandse afkomst en beide spreken vloeiend Nederlands, handig als jouw Italiaans of Duits niet zo goed is!

Ik ben ook nog even gaan wandelen door het dorpje, heel sfeervol en vol gezellige winkeltjes en restaurantjes, natuurlijk vind je er ook alles voor wintersport zoals skischolen, materiaalverhuur en sportkledingzaken. Maar ook in de zomer is het hier fijn, je kunt dan heel goed wandelen en fietsen, dat doen vrijwel alle gasten in het hotel.

Ortisei en de bergen zijn prachtig, ik had eigenlijk niet gedacht dat ik het hier zo leuk zou vinden. De hele familie is zo enthousiast geworden dat we er eigenlijk wel een keer moeten terugkomen, maar dan iets langer dan 1 nacht. We'll be back!

Hotel Angelo-Engel bestaat al sinds 1507 als Gasthof, wat een historie! Het is al 100 jaar in het bezit van de familie en wordt dus als een familiehotel gerund, een fijne en welkom gevoel.

Leuk detail, om het milieu te besparen kunnen de gasten in het hotel zelf aangeven of ze willen dat hun lakens iedere dag worden verschoond. Grappig om er dan zo'n houten wasmachine voor te gebruiken, in de omgeving is het houtsnijwerk een belangrijke bron van inkomsten. Je kunt dus enorm veel houten beeldjes kopen in Ortisei en omgeving. Meer informatie over Hotel Angelo Engel vind je hier : http://www.hotelangelo.net

De volgende ochtend gingen we op weg naar Toscane, de reis duurde nu gelukkig niet zo lang, in 4,5 uur waren we in Villa La Palagina. De zon scheen, het zwembad lag er prima bij, maar we moeten nog wel even wennen aan de Toscaanse stijl van het hotel dat een tikje griezelig oogt. Op zich is er niets mis mee, maar de overgang van de frisse Alpen stijl naar de klassieke, oude Toscaanse stijl is een beetje een overgang.

Wow! Dit is pas een biefstuk (sorry vegetariërs!), Bistecca a la Fiorentina is één van de bekendste gerechten in deze streek en is echt heel lekker. Toch vind ik stiekem de geroosterde groenten misschien nog wel lekkerder!

De komende dagen gaan we wat uitstapjes maken richting Arezzo, Siena, Florence en The Mall.....wordt vervolgd dus! Het weer is trouwens prima, gelukkig maar want er is behoorlijk wat regen gevallen in Toscane de laatste weken, we hebben dus geluk.